El Taller d'Imatge ha presentat en la Setmana Gran de Cajamurcia el seu treball audiovisual sobre el pioner de l'arqueologia submarina a Espanya, l'historiador de Cartagena D. Julio Mas.

27.02.2013

En l'acte d'homenatge a l'arqueòleg, que va morir fa dos anys, el Taller d'Imatge projecto un extracte del treball realitzat sobre la memòria de qui va anar el pare de l'arqueologia submarina a Espanya i qui va posar al nostre país en l'escenari investigador internacional, en els primers anys de la dècada dels seixanta. El projecte desenvolupat consisteix en el muntatge de quatre converses que el científic va mantenir amb els seus antics col·laboradors, bussos militars, arquitectes municipals, pescadors i arqueòlegs. Aquest testimoniatge audiovisual suposa una font fidedigna d'informació per a entendre els primers moments del desenvolupament de l'arqueologia submarina en el nostre país i una part de la nostra història, ja que, com Julio Mas afirmava, “la cultura ens va arribar el”mar .

La realització del projecte ha estat possible gràcies al patrocini i col·laboració de la Fundació Cajamurcia, la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia i la Universitat d'Alacant.