Premi per a "Estació de peatge" en la MON-DOC i selecció del documental a Grècia

28.11.2012

La IV Mostra Internacional de Cinema Documental de Montaverner es va tancar dilluns passat 26 de novembre, després que el diumenge es projectara "Estació de peatge", documental produït per la Fundació General de la Universitat d'Alacant. Després del gran acolliment del treball i la clausura del mateix es va procedir al recompte dels vots del públic donant-se a conèixer el dimarts 27 de novembre el resultat, que donava com el més votat i amb millors valoracions a "Estació de peatge". En la mostra competien treballs com a "Memòries d'un cinema de províncies", guanyador del Goya 2012, "María i jo" finalista també en els Goya i un documental sobre la figura del cantaor Enrique Morente. "Estació de peatge" representa la visió de la repressió que van patir dos ex-presos valencians supervivents de Mauthausen, juntament amb la resta de víctimes que van patir en el camp de concentració, durant el temps que va operar com a tal en l'Alemanya Nazi.

El documental va ser rodat a Àustria entre els mesos de febrer i maig de 2011, dirigida per Luis García i Vicente Pascual, amb la recerca històrica del Professor de la UA José Miguel Santacreu, producció de Cristina Molina i postproducció d'imatge i de so de Ramón Delegido i Roberto Ruiz de Zafra, respectivament.

Així mateix el documental acaba de ser seleccionat a Grècia per a competir a la fi de març de 2013 en el 15é Festival de Cinema Documental de Tessalònica, esdeveniment cinematogràfic més destacat del país en el camp del cinema documental.