Teatre: Reposició de "Agnes de Déu" en el Paranimf

16.05.2012
El dijous 17 de maig es reposa en el Paranimf de la UA la funció "AGNES DE DÉU", produïda pel Secretariat de Cultura, la Fundació General, el CEM, la UPUA i l'AAEUP.

Amb versió i adreça de Fernando Embid, i la participació en l'equip tècnic de Nati Calleja i Mariló Berenguer, tècnics del Taller d'Imatge de la Fundació, i dues dels tècnics del Paranimf, Gorka Miguel i Juan Lledó.

L'estrena de la funció a l'octubre va ser un èxit sense precedents, en aconseguir que mes de 650 persones assistissin al Paranimf.

La funció tracta de l'etern conflicte entre la ciència i la fe religiosa; l'obra de teatre original de John Pielmeier, premi Pulitzer de narrativa dramàtica en l'any 1984, planteja una trama i uns conflictes totalment actuals avui en dia. El fil conductor amaga, després dels esquemes típics dels serials policíacs, una reflexió molt incisiva sobre tres dones que tracten per tots els mitjans de viure respectant els seus principis morals i ètics.

Les tres actrius protagonistes de la funció desenvolupen uns tremends Tour de force interpretatius i s'enfronten a un text endiabladamente complex i extens.

Tot un exemple d'eficàcia pels quals estimem el teatre.