La Seu Universitària i l'Ajuntament de Torrevella estrenen el curt documental 'Artesanos de la sal'

L’estrena serà dijous en el Centre Cultural Virgen del Carmen, on es podran recollir les invitacions d’entrada a partir del dilluns 13 de gener

Realitzat pel Taller d’Imatge de la UA i produït per la seu i l’ajuntament, el documental compta, a més, amb la col·laboració de Salins i Associació Cultural Ars Creatio

Cartel_documental_SAL

Alacant. Divendres, 10 de gener de 2020

Dijous, 16 de gener, a les 18 hores, en el Centre Cultural Virgen del Carmen de Torrevella, tindrà lloc l’estrena del curtmetratge documental Artesanos de la sal, realitzat pel Taller d’Imatge de la Universitat d’Alacant i produït per l’Ajuntament de Torrevella i la Seu de la Universitat d’Alacant en aquesta localitat. En el treball col·laboren, a més, Salins i l’Associació Cultural Ars Creatio. L’entrada és gratuïta amb invitació, que cal recollir prèviament en el Centre Cultural Virgen del Carmen, a partir de dilluns, 13 de gener.

El documental descriu el procés de realització de l’artesania salinera de Torrevella, una activitat de gran arrelament i tradició entre els treballadors de les salines. A través dels protagonistes, els artesans saliners Juan Pujol, Manuel Sala i Miguel Pérez, aquest documental tracta les particularitats de l’artesania de la sal. Mostra el procés d’elaboració de velers i altres objectes decoratius en sal, les maquetes de fusta i canya dels quals, folrades prèviament en tela de cotó, se submergeixen en la llacuna salada en unes condicions especials de salinitat i vent, de manera que, quan es precipita la sal, queda adherida uniformement a les estructures en una capa fina que dóna lloc a una manifestació artística original.

Luis García, Vicente Pascual, Patrick Vázquez i Roberto Ruiz són els autors d’aquest treball del Taller d’Imatge de la UA. Afirmen que l’objectiu principal del documental és fer conèixer aquesta tasca artesana a través dels tres protagonistes, els últims que desenvolupen aquesta labor i dels quals només dos segueixen en actiu, raó per la qual es pregunten en el fil argumental qui continuarà aquesta tradició artesana? Ara com ara no hi ha relleu generacional a la vista i és necessari posar en valor aquesta tradició perquè no es perda, asseguren. El documental tracta també la història de les Salines de Torrevella, entorn en el qual es realitza aquesta artesania i en el qual s’han gravat les entrevistes i imatges aèries amb dron.

Trailer

Documental_sal1 Documental_sal2