El cicle de l’aigua al campus, nou vídeo de la col·lecció ‘Ciència en la UA’

Amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, la UA publica un vídeo sobre la planta dessaladora del campus

Alacant. Dijous, 21 de març de 2024

El cicle de l’aigua al campus de la Universitat d’Alacant (UA) és el nou vídeo de la col·lecció Ciència en la UA (#CienciaUA), UA Divulga, la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+I), dependent del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica.

Amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, aquest nou vídeo està dedicat a la planta de tractament d’aigües. Construïda l’any 1997, aquesta planta dessala l’aigua de reg del campus de la UA, que té 180.000 metres quadrats de zones verdes.

L’aigua procedeix de l’aqüífer de Sant Vicent, situat a 16 metres de profunditat aproximadament a l’entorn dels municipis de Sant Vicent del Raspeig i Alacant. A través de dos pous subterranis, s’extrau l’aigua que arriba a la planta, on és dessalada per osmosi inversa i traslladada a través d’uns canals al llac del Bosc Il·lustrat. Una vegada allí, queda embassada i després és distribueix per tot el campus.

Aquest llac va ser construït per a embassar l’aigua de reg del campus, però també s’ha convertit en hàbitat de fauna molt diversa, amb tortugues i diferents espècies d’aus aquàtiques, i és un lloc molt visitat per la comunitat universitària i per famílies durant els caps de setmana.

Des de la construcció del campus de la Universitat d’Alacant, els terrenys en els quals està situada han passat de ser un espai semiàrid a convertir-se en un extens jardí urbà, amb més de 300 espècies cultivades.

El reg amb aigua dessalada és una mostra del compromís de la UA amb el respecte al medi ambient i la sostenibilitat del campus, que és un refugi per a la biodiversitat i té un alt valor ecològic.

Ciència en la UA

Aquest és el segon lliurament de la col·lecció Ciència en la UA, amb un nou format dedicat a acostar els espais i les instal·lacions de la Universitat d’Alacant (UA) des d’una perspectiva científica i divulgativa.

La col·lecció Ciència en la UA (#CienciaUA), que va nàixer en el curs 2020/2021 des d’UA Divulga, compta amb més d’una vintena de vídeos de diferents temàtiques i àrees de coneixement en els quals col·laboren personal docent i investigador de la UA.

Els vídeos estan produïts i realitzats per la Unitat de Comunicació i el Taller d’Imatge de la UA, amb el suport de la Fundació Espanyola de la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Fins al mes de juny, cada nou vídeo es llançarà a través de les xarxes socials d’UA Divulga (@uadivulga) i estaran disponibles en aquesta web i en RUA, el Repositori Institucional de la UA.

Agua_UA_1